Translate

torsdag 25 september 2014

Köksrenovering.

Vi har bott i detta hus i tolv år, före oss bodde mina föräldrar här sedan början av 50-talet. Mina föräldrar tog över huset från min mormor och morfar som flyttade in någon gång på 20-talet. Det innebär att det här är mitt barndomshem där jag har vuxit upp.
 När vi flyttade in för tolv år sen var det ganska mycket som var tvunget att renoveras så köket lades lite på is. Jag rollade köksluckorna med en grön färg och satte upp en tapetbård sen fick det vara bra.
 Men nu tar vi tag i detta....känns skönt. Eftersom jag egentligen gillar gamla kök så har vi bestämt oss för att inte byta ut köket. Vi ska måla stommarna, sätta träpanel på luckorna för att få en helt annan känsla, byta handtag och knoppar.
 Den gamla diskbänken ska få vara kvar, finns det nåt mer praktiskt?
 Däremot blir det ny kran och en inbyggd diskmedelspump.
 Taket ska målas.
 Nytt golv ska läggas.
 Det ska rensas och försöka få till lite mer mysfaktor.
 Bänkskivorna ska bytas ut.
 Tror att köket kommer att bli som ett helt annat kök när vi blir klara.Fast det kommer nog att ta tid eftersom allt jobb ska göras av mig och maken.
Längtar redan tills jag får lägga upp efterbilder.

4 kommentarer:

  1. Det där är en renovering jag kommer att gilla. :) Ska bli kul med efterbilder, så småningom. Rentav underhands-bilder också. :)
    Att skaffa sig ett supertrendigt kök - det är naturligtvis bästa sättet att inom få år ha ett kök som varken är hemtrevligt eller "inne".
    Ni gör så rätt, tycker jag.
    Berit E

    SvaraRadera
  2. De är så kul att följa detta :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. roligt att du tycke det anna, kommer snart lit bilder här också :)

      Radera