Translate

tisdag 3 mars 2015

Äntligen ledig!

Precis så här känner jag mig idag. Trött, rufsig i håret, lite nattdement och allmänt okoncentrerad. Vilken tur att jag är ledig nu då.
Vansinnig tur också att jag har de hundarna jag har. De verkar ha full förståelse över att matte är lite mer förvirrad än vanligt, men imorgon hoppas jag vara på banan med lite mer fokuserade tankar.

 Imorgon och i övermorgon ska jag träffa hundvänner.
 Tänk vilka fina vänner jag har fått genom mitt intresse hundarna. Vissa av dem träffar jag oftare än andra, lär känna på ett mer personligt plan, och de har blivit en värdefull del av  mitt liv. En sån vän ska jag träffa imorgon.

Andra vänner jag fått genom hundarna träffar jag mer sällan, men vi har alltid väldigt trevligt när vi träffas. Där kretsar det mesta kring just hundarna och vi passar på att promenera, träna och låta hundarna umgås. Vissa är ju också enormt skickliga och kan dela med sig av goda råd och erfarenheter.

Sen finns det vänner jag fått genom hundarna som jag faktiskt aldrig träffat i verkligheten, men som ändå har en speciell plats i  mitt liv. Dessa personer delar samma brinnande intresse som mig.  Jag följer deras vardag och tankar via fb och bloggar . Delar glädje, oro och sorg med dessa människor och får väldigt ofta väldigt mycket respons och glädje tillbaka. Tänk, jag som var så emot Fb tex. , nu känner jag att jag faktiskt har ut väldigt mycket av det.

Jag är så otroligt tacksam för alla dessa människor, både de jag träffar och inte träffar, ni gör mitt liv så mycket bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar