Translate

torsdag 12 mars 2015

Utställningsträning !

 Ikväll har Big och jag varit på utställningsträning. Tillsammans med några riktigt duktiga och utställningsintresserade personer. I en lite glammig hall med halkigt golv och en agilityträning i hallen bredvid. Otroligt bra social träning. Vi har gått runt i ring, tränat att stå på bord och visa tänderna, allt det som är så viktigt på en hundutställning. Jag har fascinerats av de andras entusiasm och blick för hur de ska stå och gå. 
Jag tycker det är roligt att åka iväg på utställningar. Jag tycker det är kul med både inofficiella och officiella, men jag tror att det är mest allt runt ikring jag tycker är roligt. Att träffa andra människor med samma intressen som jag : hundar. Den festliga stämningen, kika på andra människor och deras fina hundar är ett trevligt inslag. Är de dessutom utomhus i ett fint väder så är det härligt. MEN jag tycker fortfarande inte att det är roligt att träna för det. Jag känner mig mest obekväm och fånig när jag försöker trippa runt i ringen och få han att stå fint .
Vad som behöver tränas på mest är alltså min inställning till det hela har jag kommit fram till. För utställningar vill jag åka på....och då måste jag ju också träna, även om jag ibland upplever det hela som en rätt obekväm situation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar